- Jaguar TCS Racing onthult de Jaguar I-TYPE 7 met vernieuwde livery voor seizoen 2025-2026. De Jaguar I-TYPE 7 is het succesvolste model van het GEN3 Evo-tijdperk.
- António Félix da Costa vormt samen met Mitch Evans het nieuwe rijdersduo; Ian James is de nieuwe teambaas van Jaguar TCS Racing.
- Stoffel Vandoorne wordt reservecoureur, naast Tom Dillmann, die zijn zesde jaar bij het team ingaat als simulator- en reservecoureur.
- Jaguar TCS Racing test de nieuwste versie van zijn racewagen van 27 tot 31 oktober op het Circuit Ricardo Tormo in Valencia.
- Hard- en softwaretechnologie die op het circuit zijn waarde voor Jaguar TCS Racing heeft bewezen, zal door Jaguar worden toegepast in de nieuwe generatie volledig elektrische modellen voor de openbare weg.
Jaguar TCS Racing begint aan zijn tiende Formule E-seizoen met een frisse koers. Een nieuwe teambaas, een sterk rijdersduo, een nieuwe testrijder en een vernieuwde Jaguar I-TYPE 7 luiden een nieuw tijdperk voor het team in. De wagen, met het kenmerkende zwart-wit-goudkleurige design, maakt zijn debuut tijdens de officiële test voor het ABB FIA Formula E World Championship 2025-2026 in Valencia. Jaguar zet ook komend seizoen weer vol in op succes, innovatie en een CO2-neutrale toekomst.
De nieuwe livery van de Jaguar I-TYPE 7 is een evolutie van het kenmerkende teamdesign. De kleurencombinatie van zwart, wit en goud werd behouden, maar verfijnd met gedurfde geometrische accenten die de vooruitstrevende visie van Jaguar onderstrepen. De Jaguar I-TYPE 7 won het afgelopen elfde seizoen van het Formule E-wereldkampioenschap zes races voor Jaguar TCS Racing en één voor klantenteam Envision Racing, waarmee het de succesvolste wagen van het GEN3 Evo-tijdperk is.
Nieuwe dynamiek binnen het team
De officiële pre-season test in Valencia (27–31 oktober) is het eerste gezamenlijke optreden van het vernieuwde team. Ian James, voormalig teambaas van Mercedes-EQ en NEOM McLaren in de Formule E, is aangesteld als teambaas. Samen met ervaren Jaguar-coureur Mitch Evans en voormalig wereldkampioen António Félix da Costa vormt hij een ijzersterk trio. Met hun tweeën hebben Evans en Da Costa de meeste Formule E-overwinningen op hun naam van alle rijderscombinaties in de geschiedenis van het kampioenschap.
De Belg Stoffel Vandoorne sluit zich aan bij Jaguar TCS Racing als reservecoureur – naast Tom Dillmann, die simulator- en reservecoureur blijft. Vandoorne, Formule E-wereldkampioen van 2022, komt over van Maserati MSG Racing, waar hij in seizoen 2024-2025 indruk maakte en in Tokyo de enige overwinning voor het team behaalde. Vandoorne heeft meer dan 100 Formule E-starts op zijn naam.
Ian James, teambaas van Jaguar TCS Racing: “Dit seizoen luidt een nieuw hoofdstuk in voor Jaguar TCS Racing. Met een nieuwe coureur in het team, de laatste evolutie van onze GEN3-wagen én een nieuwe testrijder – Stoffels prestaties spreken voor zichzelf – gaan we met optimale focus en energie de testdagen in. We verwachten een intens seizoen, maar we zijn klaar voor de uitdaging.”
Mitch Evans, Jaguar TCS Racing-coureur #9: “Ik sta te popelen om weer in de Jaguar I-TYPE 7 te stappen. De snelheid aan het eind van vorig seizoen en de nieuwe teamdynamiek geven veel vertrouwen. We zijn er klaar voor.”
António Félix da Costa, Jaguar TCS Racing-coureur #13: “Ik kijk enorm uit naar mijn avontuur bij Jaguar TCS Racing. Het team liet vorig seizoen een indrukwekkende snelheid zien. De tests in Valencia worden cruciaal om vertrouwd te raken met de wagen. Vanaf dag één ga ik alles geven.”
Stoffel Vandoorne, reservecoureur bij Jaguar TCS Racing: “Ik kijk ernaar uit om bij te dragen aan het verdere succes van Jaguar TCS Racing en het team zowel op als naast de baan te ondersteunen om de Jaguar I-TYPE 7 zijn volle potentieel te laten realiseren.”

Technologie op het scherpst van de snede
De Jaguar I-TYPE 7 is voor het komende – het twaalfde – seizoen van het Formule E-kampioenschap technisch grotendeels ongewijzigd. Jaguar TCS Racing heeft wel verfijningen aangebracht aan het thermisch management en een nieuwe achterwielophanging en lichter elektrisch hulpsysteem ontwikkeld, wat resulteert in verbeterde rijeigenschappen.
De Jaguar I-TYPE 7 maakt deel uit van het GEN3 Evo-tijdperk (seizoenen 11 en 12). In dit tijdperk gelden nieuwe regels, waaronder nieuwe Hankook iON-banden en de inzet van vierwielaandrijving met ‘Torque-on-demand’ tijdens de training en in bepaalde fasen van de races.
Commerciële én technologische partnerschappen
Ook in het tiende seizoen dat Jaguar TCS deelneemt aan het ABB FIA Formula E World Championship speelt Tata Consultancy Services als Title en Official Technology Partner een centrale rol in de innovatieve strategie van Jaguar TCS Racing. Technische partners als Dow, Castrol, Reflo en Alpinestars blijven bijdragen aan de duurzame vooruitgang. Nieuwkomer Chase sluit zich aan als Official Financial Services Partner, wat de commerciële positie van het team verder versterkt.







